搜尋此 Blog

Monday, July 14, 2008

全 城 至 貴 罐 頭 貴 族   日 本 湯 鮑





店名安 記 海 味
電話2544 6366
地址上 環 急 庇 利 街 8 號 地 下 G 座
泊車
推介鮑 魚



用 刀 叉 來 品 嘗 罐 頭 吉 品 鮑 , 群 邊 柔 軟 而 鮑 魚 身 有 咬 口 彈 牙 , 鮑 魚 味 鮮 味 而 濃 郁 , 是 罐 頭 鮑 中 的 極 品 。
多 少 次 糧 尾 用 午 餐 肉 、 豆 豉 鯪 魚 作 伴 , 便 以 為 罐 頭 是 貧 窮 人 士 的 戰 友 ? 其 實 罐 頭 也 可 以 很 矜 貴 。 像 罐 頭 鮑 魚 便 是 罐 頭 中 的 貴 族 , 其 中 尤 以 日 本 品 牌 ICC 的 罐 頭 鮑 魚 身 價 最 高 , 因 為 它 產 量 少 , 又 以 出 名 矜 貴 的 日 本 吉 品 鮑 製 成 , 所 以 標 價 $580 一 罐 , 比 一 般 罐 頭 鮑 貴 一 倍 。

ICC 日 本 吉 品 罐 頭 鮑 魚 $580 ( 安 記 海 味 )
因 價 錢 比 一 般 罐 頭 鮑 貴 一 兩 倍 , 所 以 在 香 港 不 是 處 處 買 得 到 。
鮑 魚 主 要 分 有 乾 鮑 、 鮮 鮑 、 急 凍 鮑 和 罐 頭 鮑 四 大 類 。 乾 鮑 味 道 最 濃 郁 而 帶 溏 心 , 是 鮑 魚 中 的 極 品 , 只 是 價 錢 貴 ( 由 幾 千 至 幾 萬 元 一 斤 不 等 , 視 乎 產 地 / 頭 數 而 定 ) 之 餘 , 還 得 花 上 幾 天 幾 夜 的 時 間 浸 發 、 清 洗 、 煨 製 、 烹 調 , 加 上 我 們 也 沒 有 楊 貫 一 的 廚 藝 , 所 以 很 少 人 會 買 乾 鮑 自 製 。 鮮 鮑 呢 ? 常 見 有 來 自 台 灣 、 青 島 的 , 適 合 蒸 來 吃 , 但 鮑 味 淡 , 勝 在 夠 平 ( 約 百 多 元 一 斤 ) ; 另 一 種 就 是 急 凍 鮑 , 冷 凍 過 程 把 鮑 魚 的 肉 質 都 破 壞 了 , 最 沒 口 感 , 只 宜 煲 湯 。
對 用 家 而 言 , 省 時 方 便 又 好 味 的 , 始 終 都 是 罐 頭 鮑 魚 。 罐 頭 鮑 魚 也 稱 為 湯 鮑 , 工 人 會 把 新 鮮 的 鮑 魚 去 殼 清 洗 , 加 入 鹽 水 , 真 空 裝 罐 後 蒸 熟 即 成 , 由 於 罐 中 的 水 跟 鮑 魚 一 同 蒸 過 , 是 原 汁 原 味 的 鮑 汁 , 所 以 買 回 家 開 了 可 以 即 食 ( 或 原 罐 加 熱 食 用 ) , 是 都 市 人 嘆 鮑 魚 最 方 便 的 方 法 。
$580 一 罐 身 價 最 高
一 罐 五 隻 , 每 隻 比 火 柴 盒 大 小 點 。
罐 頭 鮑 魚 的 產 地 , 主 要 有 日 本 、 墨 西 哥 、 南 非 、 澳 洲 和 紐 西 蘭 等 地 。 買 罐 頭 鮑 魚 , 鮑 魚 的 大 小 並 非 最 重 要 , 最 重 要 是 研 究 其 產 地 。 日 本 鮑 魚 因 為 生 於 水 質 優 良 的 水 域 , 所 以 是 當 中 的 天 王 , 墨 西 哥 、 南 非 罐 頭 鮑 則 次 之 。 幾 十 年 前 墨 西 哥 產 的 車 輪 鮑 賣 $9 一 罐 , 日 本 鮑 已 經 賣 $12 了 ! 現 在 呢 ? 在 香 港 市 場 唯 一 買 到 的 ICC 日 本 罐 頭 鮑 更 盛 惠 $580 一 罐 , 比 有 名 的 車 輪 鮑 ( $430 ) 還 要 貴 百 多 元 、 比 澳 洲 出 產 的 南 海 牌 ( $210 ) 貴 一 倍 還 不 止 !
鮑 魚 味 濃 郁
罐 頭 吉 品 鮑 呈 黃 白 顏 色 , 群 邊 完 整 而 向 上 翹 , 像 隻 金 元 寶 。
貴 , 是 因 為 味 道 睥 睨 同 儕 。 雖 說 吃 鮑 魚 的 標 準 人 人 不 同 , 有 些 人 愛 腍 , 有 些 人 偏 好 咬 口 , 但 大 抵 都 以 柔 滑 、 彈 牙 而 不 死 實 , 有 鮑 魚 味 者 為 上 品 。
日 本 鮑 魚 就 很 對 辦 了 , 像 ICC 罐 頭 鮑 用 的 是 日 本 三 大 鮑 魚 之 一 的 吉 品 鮑 ( 另 外 兩 大 名 鮑 分 別 是 網 鮑 和 禾 麻 鮑 , 前 者 因 為 環 境 污 染 和 濫 捕 , 幾 近 絕 跡 ; 後 者 則 因 為 較 腍 身 , 不 宜 做 罐 頭 鮑 ) 。 打 開 罐 頭 , 便 見 五 隻 吉 品 鮑 , 全 部 光 澤 完 整 , 呈 金 黃 色 , 鮑 邊 微 微 向 上 翹 , 像 一 隻 隻 小 金 元 寶 , 看 已 引 人 垂 涎 。
用 刀 叉 來 品 嘗 這 罐 中 物 , 群 邊 柔 軟 而 中 間 有 點 啜 刀 , 是 外 軟 內 有 彈 性 的 表 現 , 吃 來 群 邊 柔 軟 幼 滑 而 鮑 身 有 嚼 頭 , 咬 來 煙 韌 彈 牙 , 口 感 十 足 , 鮑 魚 味 也 很 濃 郁 。
只 要 嘗 過 日 本 鮑 , 你 便 會 發 覺 其 他 鮑 魚 統 統 不 對 勁 。 像 澳 洲 鮑 , 質 感 夠 柔 滑 , 卻 嫌 太 軟 身 欠 口 感 , 而 且 鮑 味 稍 遜 ; 紐 西 蘭 鮑 口 感 更 死 實 , 而 且 因 為 海 洋 環 境 問 題 , 紐 西 蘭 鮑 魚 都 呈 墨 綠 色 , 為 了 美 觀 , 在 入 罐 前 大 多 經 化 學 品 漂 白 , 鮮 味 自 然 失 真 。
墨 西 哥 車 輪 鮑 是 軟 滑 鮮 味 兼 而 有 之 , 可 惜 市 面 上 假 貨 太 多 , 縱 然 多 次 加 編 號 換 噴 罐 裝 還 是 防 不 勝 防 , 連 內 行 人 也 不 易 分 辨 , 很 易 買 到 次 貨 。 質 素 最 好 的 要 算 是 南 非 鮑 了 , 滑 溜 而 鮑 魚 味 重 , 不 過 因 為 太 大 隻 , 要 原 罐 煲 兩 至 三 小 時 才 會 足 味 軟 腍 一 點 , 工 序 較 為 繁 複 , 而 且 與 日 本 鮑 相 比 還 是 欠 了 點 咬 口 。 所 以 日 本 罐 頭 鮑 魚 最 優 質 , 唯 一 要 挑 剔 的 就 只 是 size 較 小 , 全 部 一 罐 五 頭 , 吃 來 不 夠 過 癮 。
罕 有 日 本 罐 頭 鮑
包 裝 上 寫 明 用 的 是 日 本 岩 手 縣 的 吉 品 鮑 ( 又 名 吉 濱 鮑 ) 。
不 過 , 在 香 港 要 找 到 日 本 罐 頭 鮑 的 芳 蹤 一 點 不 易 , 因 為 日 本 罐 頭 鮑 價 錢 高 企 , 而 識 貨 的 老 饕 又 不 多 , 所 以 海 味 店 都 入 貨 不 多 ; 二 來 是 因 為 吉 品 乾 鮑 的 利 潤 比 罐 頭 鮑 高 , 日 本 生 產 商 也 紛 紛 減 產 罐 頭 鮑 。 想 一 啖 其 味 , 可 以 到 「 安 記 海 味 」 或 「 有 食 緣 」 , 他 們 是 極 少 數 有 出 售 ICC 品 牌 的 罐 頭 吉 品 鮑 的 店 子 。
因 為 日 本 鮑 魚 細 細 隻 , 買 回 來 不 用 再 連 罐 蒸 煮 , 開 了 倒 出 來 便 可 以 當 冷 盤 , 想 熱 吃 , 可 留 下 罐 中 的 鮑 汁 加 生 粉 蠔 油 埋 芡 , 做 出 來 倒 也 有 幾 分 乾 鮑 模 樣 , 或 在 過 年 時 切 成 鮑 片 奉 客 也 很 得 體 。 吃 罐 頭 , 其 實 也 可 以 很 貴 氣 !
貴 得 有 理 一 水 質 靚
岩 手 縣 的 水 質 清 澈 又 夠 冷 , 可 長 出 來 的 鮑 魚 鮮 味 而 有 彈 性 。
日 本 鮑 魚 是 公 認 最 貴 最 優 質 的 鮑 魚 , 日 本 罐 頭 鮑 魚 用 的 正 是 名 氣 蓋 天 的 吉 品 鮮 鮑 。 吉 品 鮑 長 於 日 本 岩 手 縣 , 該 地 水 質 清 澈 凜 冽 而 鹽 分 高 , 很 適 合 鮑 魚 生 長 , 所 以 吉 品 鮑 天 生 滑 溜 而 有 嚼 頭 , 口 感 十 足 , 而 且 鮑 味 濃 郁 , 比 其 他 鮑 魚 都 出 色 。
二 生 長 年 期 長
岩 手 縣 漁 民 正 在 採 集 吉 品 鮑 。
南 非 鮑 、 澳 洲 、 紐 西 蘭 等 鮑 魚 因 為 天 生 體 型 大 , 只 需 養 殖 一 兩 年 便 可 入 罐 製 成 罐 頭 鮑 魚 , 相 反 日 本 罐 頭 鮑 天 生 體 型 較 細 , 要 生 長 三 至 四 年 才 可 以 長 成 罐 頭 裝 所 需 的 五 頭 size 。 生 長 年 期 較 長 , 成 本 也 較 高 , 價 錢 也 比 其 他 地 方 的 罐 頭 鮑 魚 貴 。
三 貨 量 少

因 為 日 本 鮑 魚 價 錢 身 價 高 , 食 肆 一 般 甚 少 採 用 , 家 用 者 亦 多 選 較 平 的 澳 洲 罐 頭 鮑 、 紐 西 蘭 鮑 。 海 味 店 見 銷 情 慢 一 般 都 很 少 入 貨 。 另 一 方 面 因 為 吉 品 乾 鮑 的 利 潤 高 , 以 最 名 貴 的 乾 鮑 吉 品 A 級 計 , 二 十 隻 便 平 均 賣 萬 一 、 萬 二 元 , 所 以 日 本 生 產 商 都 寧 可 將 吉 品 鮑 多 養 幾 年 製 成 乾 鮑 以 謀 利 , 生 產 量 下 降 , 令 日 本 罐 頭 鮑 魚 入 口 量 更 少 , 每 年 來 港 的 只 有 二 百 箱 ( 每 箱 有 24 罐 ) 左 右 。
售 賣 點 :

安 記 海 味
地 址 : 上 環 急 庇 利 街 8 號 地 下 G 座
電 話 : 2544 6366

有 食 緣
地 址 : 中 環 皇 后 大 道 中 50-52 號 陸 佑 行 地 下
電 話 : 2523 6565
註 : ICC 罐 頭 鮑 每 罐 售 $620

No comments: