搜尋此 Blog

Thursday, February 19, 2009

牛 頭 角 味 道 :下 草 根 版 夜 宴

http://motor.atnext.com/moDspContent.cfm?article_ID=(%22%2CO%3EPOW*%202\%20%0A&CAT_ID=18
_
政 府 一 向 愛 銀 紙 , 不 愛 歷 史 。 牛 頭 角 下 也 難 逃 清 拆 厄 運 。 下 舊 區 , 是 香 港 的 士 林 夜 市 。 這 的 大 牌 檔 、 粥 店 、 茶 餐 廳 , 是 香 港 地 道 飲 食 文 化 的 標 記 。 跟 家 人 朋 友 在 大 牌 檔 碰 杯 飲 食 , 聊 至 通 宵 達 旦 的 情 景 , 是 不 少 港 人 的 集 體 回 憶 。 敵 不 過 時 代 巨 輪 也 敵 不 過 政 府 , 下 已 進 入 倒 數 階 段 , 能 夠 做 的 , 就 是 約 埋 好 友 用 味 覺 記 錄 低 這 種 地 道 風 味 。

記 者 : 王 震 遠
攝 影 : 楊 錦 文 、 陳 陶 鈞
模 特 兒 : Sa & Christopher @ Stage Models


_
_

露 天 大 牌 檔 風 味

_ ■ 海 鮮 小 炒 之 外 , 還 有 潮 州 打 冷 。
大 牌 檔 是 香 港 地 道 文 化 的 象 徵 , 啡 色 的 木 紋 摺 , 一 棟 棟 的 膠 椅 , 一 支 支 冰 凍 的 大 啤 , 這 也 是 下 有 名 的 大 牌 檔 「 輝 煌 」 。

港 鐵 站 往 淘 大 花 園 的 途 上 , 不 難 發 現 一 個 廣 告 燈 箱 招 牌 , 沿 途 前 行 會 找 到 一 笪 空 地 , 坐 滿 數 十 人 , 場 面 如 一 個 草 根 版 夜 宴 。 這 家 有 名 的 牛 頭 角 大 牌 檔 與 淘 大 花 園 只 一 路 之 隔 , 名 為 輝 煌 小 食 餐 廳 , 不 少 老 街 坊 也 不 知 其 真 名 。 老 闆 陳 先 生 92 年 接 手 輝 煌 時 , 本 是 茶 餐 廳 , 陳 生 加 入 晚 市 小 菜 , 還 有 最 受 歡 迎 的 潮 州 滷 水 打 冷 檔 , 一 手 打 造 成 今 日 的 輝 煌 。 馬 路 邊 大 牌 檔 雖 然 地 , 卻 是 不 少 港 人 最 愛 的 地 道 風 味 。

清 拆 在 即 , 陳 生 已 做 好 準 備 , 在 葵 芳 興 芳 路 覓 得 新 舖 , 改 名 為 「 輝 煌 茶 餐 廳 小 廚 」 , 熟 客 想 捧 場 就 要 搭 多 幾 個 站 。
荷 葉 籠 仔 糯 米 蒸 排 骨 $42

_
先 鋪 上 荷 葉 再 放 入 糯 米 , 加 上 醃 好 的 排 骨 , 以 蒸 鍋 蒸 熟 。 蒸 籠 底 部 的 糯 米 帶 荷 葉 香 , 排 骨 夠 入 味 。
藥 材 花 雕 醉 雞 鍋 $150

_
將 雞 斬 件 , 以 花 雕 酒 浸 至 入 味 , 湯 底 以 當 歸 、 黨 參 和 秘 製 藥 酒 煮 成 , 淥 熟 後 , 雞 肉 帶 酒 香 和 藥 材 味 。
滷 水 鵝 片 $60

_
潮 州 打 冷 必 食 , 鵝 片 切 得 薄 , 滷 水 汁 更 是 整 碟 的 靈 魂 。
炒 蟶 子 $55

_
蟶 子 輕 輕 拖 水 後 , 與 爆 香 的 蒜 茸 、 青 椒 、 豆 豉 和 辣 椒 同 炒 。 芡 汁 帶 濃 郁 豆 豉 味 , 配 蟶 子 份 外 惹 味 。


_
老 闆 陳 生 : 呢 頭 做 廿 幾 年 , 食 客 個 個 都 咁 熟 , 好 唔 捨 得 。 無 奈 都 無 辦 法 。


輝 煌 小 食 餐 廳 ( 牛 頭 角 大 牌 檔 ) ( 2759 4567 )
牛 頭 角 下 14 座 27-28 號 舖
一 煲 煲 仔 飯 大 翻 身

_ ■ 連 先 生 晚 晚 密 密 手 煲 煲 仔 飯 , 正 是 雲 興 隆 的 招 牌 貨 。
區 內 人 眾 所 周 知 , 要 吃 煲 仔 飯 必 到 14 座 的 雲 興 隆 。

生 意 好 , 舖 內 座 位 不 夠 用 , 每 天 傍 晚 時 分 , 員 工 都 忙 於 在 舖 頭 對 開 的 空 地 , 打 開 一 張 張 蓋 白 膠 布 的 摺 , 準 備 迎 接 晚 市 。 眼 前 光 景 興 旺 , 其 實 經 歷 過 低 潮 。 負 責 人 連 先 生 , 97 年 時 從 堂 哥 手 中 接 手 雲 興 隆 , 由 從 前 的 冰 室 , 轉 做 晚 市 小 炒 , 然 後 沙 士 來 了 , 「 沙 士 時 生 意 大 跌 , 成 條 街 根 本 無 人 行 。 」 沙 士 一 過 , 連 生 尋 求 突 破 , 引 入 煲 仔 飯 , 「 自 己 好 鍾 意 食 煲 仔 飯 , 時 牛 頭 角 都 無 得 食 , 所 以 賣 埋 煲 仔 飯 。 」 結 果 大 賣 , 越 做 越 旺 。 雲 興 隆 與 連 生 一 同 大 翻 身 。

連 生 至 今 還 未 找 到 理 想 新 舖 , 但 他 說 「 必 會 將 這 風 味 繼 續 下 去 」 。
鮮 魷 蝦 煲 仔 飯 $45

_
加 入 了 蝦 和 鮮 魷 , 以 及 薑 、 、 蝦 醬 來 調 味 。 米 飯 焦 香 , 淋 上 秘 製 豉 油 味 道 更 濃 。
回 味 冰 梅 骨 $48

_
以 米 醋 、 糖 和 冰 汁 醬 , 連 醃 過 的 豬 排 骨 落 鑊 同 炒 。 酸 甜 醒 胃 , 比 糖 醋 骨 味 道 更 清 。
魚 湯 雜 菜 $48

_
生 菜 、 白 菜 仔 等 放 入 鯽 魚 湯 底 同 煮 , 再 加 蝦 、 鮮 魷 吊 味 。 魚 湯 令 蔬 菜 吃 來 也 份 外 鮮 甜 。


_
街 坊 陳 小 姐 : 最 近 先 幫 襯 呢 間 。 下 樣 樣 都 唔 捨 得 。


_
街 坊 曹 小 姐 : 住 呢 個 有 廿 幾 年 , 最 鍾 意 食 雲 興 隆 , 呢 度 開 番 新 舖 我 會 繼 續 食 。


_
雲 興 隆 ( 2759 7096 )
牛 頭 角 下 14 座 6 號 舖
粥 店 老 號 「 越 」 過 界

老 字 號 林 泰 興 粥 店 , 由 林 生 兩 父 子 主 理 , 經 營 至 今 已 近 30 年 。

父 親 林 生 開 過 米 舖 , 因 超 市 興 起 , 轉 型 賣 粥 , 白 粥 油 器 區 內 有 名 。 白 粥 外 , 還 有 格 格 不 入 的 越 南 餐 。 原 來 10 年 前 , 因 拍 檔 的 弟 弟 做 越 南 菜 出 身 , 見 林 泰 興 的 工 場 有 空 位 , 便 合 作 在 鄰 近 舖 位 開 設 林 泰 興 越 南 館 。 時 代 轉 變 , 林 泰 興 也 跟 外 邊 的 粥 店 一 樣 , 局 面 漸 趨 冷 清 。 最 興 盛 要 數 九 十 年 代 , 「 以 前 工 廠 多 工 人 多 , 個 個 人 一 碗 白 粥 一 碟 腸 粉 , 一 蚊 一 個 早 餐 食 完 就 開 工 , 家 無 晒 藍 領 。 」 卻 還 有 一 班 老 街 坊 幫 襯 , 林 生 說 「 街 訪 個 個 都 熟 , 最 唔 捨 得 熟 客 。 」

新 舖 尚 在 選 址 , 九 龍 灣 、 觀 塘 、 將 軍 澳 還 未 選 定 , 但 相 信 林 生 必 會 繼 續 做 老 街 坊 生 意 。
生 牛 肉 河 粉 $28 ( 套 餐 跟 小 食 及 飲 品 )

_
以 牛 骨 熬 成 湯 底 , 再 加 上 生 牛 肉 。 一 啖 濃 郁 牛 湯 一 啖 生 牛 肉 , 充 滿 越 南 風 味 。
炸 兩 $8

_
炸 兩 以 新 鮮 即 炸 的 油 炸 鬼 作 餡 , 味 道 新 鮮 香 口 , 沒 有 久 放 了 的 油 味 。
及 第 粥 $16

_
有 豬 、 豬 肚 、 豬 心 , 真 正 落 足 料 。 生 滾 粥 底 質 感 很 綿 。


_
林 泰 興 ( 2759 2674 )
牛 頭 角 下 9 座 14 號 舖
大 牌 檔 雙 胞 金 利 來

_ ■ 鐵 皮 下 的 金 利 來 , 是 有 十 多 張 的 冷 氣 房 , 是 全 區 最 多 冷 氣 位 的 大 牌 檔 。
老 街 坊 來 下 吃 大 牌 檔 , 真 正 無 人 不 曉 金 利 來 。

不 過 , 怎 麼 有 兩 間 金 利 來 ? 「 9 座 間 都 係 我 , 初 頭 唔 夠 位 所 以 頂 12 座 做 , 沙 士 之 後 9 座 畀 姨 仔 接 手 , 各 自 自 負 盈 虧 。 」 負 責 人 韓 先 生 解 釋 。 韓 先 生 早 在 74 年 已 在 黃 大 仙 鳳 凰 做 飲 食 , 83 年 遷 至 淘 大 , 00 年 租 約 期 滿 才 在 現 址 繼 續 經 營 。 金 利 來 24 小 時 營 業 , 早 市 專 做 點 心 , 午 市 做 客 飯 , 晚 市 便 是 最 受 歡 迎 的 海 鮮 和 小 菜 , 熟 客 眾 多 , 晚 晚 座 無 虛 席 。

為 繼 續 經 營 金 利 來 , 韓 生 早 已 租 下 九 龍 灣 宏 照 道 一 舖 位 , 現 已 營 業 , 熟 客 們 請 稍 移 玉 步 。
麻 辣 水 煮 肥 牛 $70

_
以 辣 椒 配 秘 製 麻 辣 醬 , 放 進 美 國 肥 牛 同 煮 。 最 愛 這 的 肥 牛 有 點 厚 度 , 湯 底 不 很 辣 但 辣 香 四 溢 。
黃 金 海 中 蝦 $100

_
選 用 肉 質 較 甜 的 海 中 蝦 , 雖 經 油 炸 亦 保 留 蝦 味 , 蝦 殼 香 脆 身 。
北 海 道 花 皮 $40

_
花 皮 屬 不 同 品 種 的 海 蜇 , 以 香 醋 醃 好 即 過 冷 河 更 爽 口 。 帶 強 烈 麻 油 香 。


_
老 闆 韓 生 : 拆 就 會 失 去 一 班 街 坊 老 友 , 呢 度 做 10 年 , 會 將 風 味 帶 去 新 舖 。


_
金 利 來 食 坊 ( 2799 0125 )
牛 頭 角 下 12 座 5-6 號 舖
豬 扒 專 家 六 兄 弟

名 叫 茶 餐 廳 , 但 興 記 給 我 的 感 覺 卻 是 冰 室 。

原 來 , 這 前 身 確 是 冰 室 。 開 張 30 多 年 , 由 第 一 代 林 氏 兄 弟 , 做 了 16 年 傳 至 第 二 代 , 就 是 現 時 負 責 的 六 兄 弟 。 六 個 堂 兄 弟 各 展 所 長 , 有 的 負 責 當 廚 、 有 的 收 銀 、 樓 面 、 清 潔 , 同 心 打 理 家 業 。 他 們 接 手 後 , 一 改 方 向 換 成 茶 餐 廳 , 後 來 還 加 入 店 舖 最 出 名 的 豬 扒 , 單 計 招 牌 豬 扒 包 , 每 日 就 賣 80 個 之 多 。 出 名 必 有 因 , 每 塊 豬 扒 均 用 鎚 仔 鬆 兩 面 , 再 用 自 家 調 味 料 醃 一 日 至 入 味 , 這 份 誠 意 引 來 了 不 少 支 持 者 。

興 記 尚 未 找 到 合 適 新 舖 , 雄 哥 概 嘆 外 邊 租 貴 , 但 為 照 顧 熟 客 , 也 計 劃 找 同 區 舖 位 。
豬 扒 包 $10

_
豬 扒 煎 好 , 帶 淡 淡 牛 油 香 , 甜 豬 仔 包 開 邊 後 落 鑊 煎 , 比 用 烤 的 更 香 脆 , 比 澳 門 的 口 感 還 好 。
炸 雞 髀 $10

_
用 醃 汁 醃 雞 髀 一 整 日 再 即 叫 即 炸 , 炸 得 卜 卜 脆 但 肉 質 嫩 口 。 像 小 時 候 冰 室 吃 的 一 樣 , 令 人 懷 念 。
豬 扒 $25 ( 套 餐 跟 奄 列 及 飲 品 )

_
用 的 是 伊 底 , 口 感 更 好 。 豬 扒 醃 得 入 味 , 配 合 花 湯 底 更 香 。


_
街 坊 阿 姍 : 住 7 年 , 最 鍾 意 食 興 記 菠 蘿 油 , 如 果 下 , 我 諗 我 會 喊 。


_
興 記 茶 餐 廳 ( 2759 7224 )
牛 頭 角 下 10 座 11-12 號 舖

No comments: