搜尋此 Blog

Saturday, April 5, 2008

陰 毛 壽 司?

副 總 經 理 只 顧 爭 拗 陰 毛 抑 或 頭 髮
板 長 壽 司 藏 體 毛 食 客 火 滾

【 本 報 訊 】 夾 起 晶 瑩 剔 透 的 鮮 蝦 刺 身 , 在 雪 白 的 飯 糰 驚 見 一 條 疑 似 陰 毛 , 原 本 食 指 大 動 的 老 饕 頓 時 食 慾 不 振 。 這 件 駭 人 聽 聞 的 「 體 毛 壽 司 」 在 九 龍 灣 淘 大 商 場 的 板 長 壽 司 店 出 現 。 客 人 不 滿 事 發 後 職 員 態 度 輕 佻 賴 皮 , 只 顧 跟 他 爭 辯 那 是 頭 髮 還 是 腋 毛 , 毫 無 歉 意 , 將 向 食 物 環 境 衞 生 署 投 訴 。 板 長 壽 司 承 認 是 員 工 製 作 時 出 錯 , 「 可 能 係 師 傅 整 壽 司 時 過 頭 」 。  

記 者 : 雷 子 樂 、 白 琳 、 梁 德 倫

「 我 好 肯 定 條 係 陰 毛 , 唔 係 點 解 會 咁 嬲 ? 」 廖 先 生 上 周 一 ( 3 月 24 日 ) 下 午 3 時 與 友 人 光 顧 淘 大 的 板 長 壽 司 , 他 從 迴 轉 帶 上 拿 了 一 碟 蝦 壽 司 , 正 想 放 入 口 中 , 駭 然 發 現 飯 糰 內 「 嵌 入 」 了 一 條 黑 色 物 體 , 細 看 下 驚 覺 這 是 一 條 鬈 曲 的 陰 毛 。 廖 先 生 說 : 「 我 知 食 肆 唔 可 能 百 分 百 淨 , 如 果 係 頭 髮 我 都 會 算 數 , 但 係 你 咁 鮓 , 係 咪 去 廁 所 冇 洗 手 , 定 係 整 整 壽 司 … … 」

職 員 拿 走 壽 司 了 事

他 說 當 時 覺 得 極 度 惡 心 , 即 時 向 服 務 員 投 訴 , 但 職 員 拿 走 壽 司 了 事 。 廖 先 生 本 周 三 晚 聯 絡 到 板 長 壽 司 副 總 經 理 麥 建 成 投 訴 , 他 說 麥 副 總 經 理 態 度 輕 佻 , 「 佢 嬉 皮 笑 臉 , 不 斷 同 我 拗 條 係 頭 髮 定 係 腋 毛 , 又 不 停 問 我 究 竟 想 點 ! 」 他 不 滿 板 長 沒 正 視 餐 廳 衞 生 問 題 , 會 再 向 食 環 署 及 板 長 東 主 鄭 威 濤 投 訴 。
麥 建 成 回 覆 本 報 查 詢 時 證 實 , 該 碟 壽 司 內 的 體 毛 , 應 該 是 員 工 製 作 飯 糰 時 「 不 慎 留 下 」 。 他 看 過 相 片 後 認 為 那 是 一 條 頭 髮 , 有 可 能 是 員 工 洗 米 或 將 飯 混 入 醋 時 留 下 。 「 可 能 整 人 之 前 過 頭 , 唔 覺 意 跌 條 頭 髮 」 。 他 表 示 公 司 極 重 視 衞 生 , 並 否 認 面 對 客 人 投 訴 態 度 輕 佻 , 「 咁 我 代 表 緊 公 司 , 冇 可 能 用 好 慘 情 語 氣 同 佢 傾 」 。
記 者 親 身 到 發 現 蝦 壽 司 內 藏 體 毛 的 板 長 壽 司 淘 大 分 店 , 並 點 了 數 碟 以 蝦 為 食 材 的 壽 司 , 當 中 包 括 蝦 壽 司 , 但 仔 細 視 察 後 未 發 現 各 壽 司 有 任 何 異 狀 。

食 環 署 曾 巡 查 該 店


食 環 署 發 言 人 表 示 , 淘 大 的 板 長 壽 司 今 年 3 月 6 日 正 式 獲 發 食 肆 牌 照 , 署 方 發 牌 後 曾 巡 查 該 店 舖 , 發 現 衞 生 情 況 令 人 滿 意 。 食 環 署 強 調 一 向 重 視 食 物 業 處 所 的 食 物 安 全 及 衞 生 問 題 , 如 有 足 夠 證 據 顯 示 有 食 肆 違 反 法 例 , 會 採 取 執 法 行 動 。
發 現 「 體 毛 壽 司 」 的 板 長 壽 司 店 開 業 至 今 約 一 年 , 板 長 壽 司 共 有 四 間 分 店 , 屬 同 一 集 團 的 板 前 壽 司 有 八 間 分 店 。 其 東 主 鄭 威 濤 今 年 1 月 在 東 京 築 地 魚 市 場 一 擲 43 萬 港 元 , 奪 得 08 年 首 次 拍 賣 會 的 主 角 ─ ─ 重 達 276 公 斤 的 藍 鰭 吞 拿 魚 , 成 為 轟 動 日 本 、 香 港 的 佳 話 。

特 稿 : 日 本 料 理 衞 生 要 求 更 高

手 握 壽 司 近 年 大 行 其 道 , 製 作 時 極 講 究 衞 生 。 有 日 本 餐 廳 表 示 , 每 道 菜 須 經 最 少 兩 名 職 員 檢 查 , 確 保 食 物 清 潔 及 賣 相 妥 當 才 會 送 到 食 客 面 前 ; 戴 手 套 可 能 反 而 減 弱 職 員 對 衞 生 警 覺 性 , 因 此 一 般 大 師 傅 不 會 戴 手 套 做 壽 司 。

大 師 傅 衞 生 意 識 強

日 本 餐 廳 S.A.E. 老 闆 兼 總 廚 馬 基 良 指 出 , 師 傅 每 完 成 一 道 菜 後 會 仔 細 檢 查 , 再 由 大 廚 過 目 , 確 保 食 物 衞 生 。 每 道 菜 之 間 師 傅 也 會 反 覆 清 洗 刀 具 及 砧 板 , 避 免 細 菌 交 叉 感 染 , 「 高 級 餐 廳 風 險 比 較 細 , 因 為 大 師 傅 衞 生 意 識 好 強 , 剪 短 指 甲 同 頭 髮 , 每 個 order 之 間 不 停 洗 手 。 有 平 價 迴 轉 壽 司 店 職 員 以 為 戴 住 手 套 就 好 淨 , 好 耐 都 唔 洗 手 , 甚 至 戴 住 手 套 去 洗 手 間 、 執 垃 圾 。 」
餐 飲 業 聯 會 主 席 陳 永 安 表 示 , 業 界 公 認 壽 司 為 高 危 食 物 , 衞 生 要 求 比 一 般 餐 廳 高 , 職 員 必 須 經 常 洗 手 及 分 開 處 理 生 熟 食 物 的 砧 板 , 「 職 員 戴 帽 、 戴 口 罩 已 經 係 基 本 要 求 。 」
近 期 出 現 多 宗 食 物 衞 生 事 故 , 單 是 上 月 最 少 出 現 三 宗 。 上 月 初 , 旺 角 朗 豪 坊 元 氣 壽 司 兩 度 發 現 鼠 蹤 , 有 食 客 拍 到 老 鼠 在 迴 轉 壽 司 帶 上 出 沒 , 在 魚 生 碟 之 間 遊 走 。 3 月 中 , 有 食 客 指 九 龍 塘 又 一 城 味 千 拉 進 食 番 茄 雞 肉 拉 時 , 發 現 碗 內 有 一 支 一 寸 長 的 金 屬 釘 , 食 店 指 金 屬 釘 或 是 來 自 商 場 其 他 地 方 。 另 外 , 有 食 客 在 觀 塘 青 葉 料 理 用 餐 , 結 果 在 一 碟 雞 翼 上 發 現 一 條 活 生 生 的 蟲 。

話 你 知 : 化 驗 才 能 確 認 毛 髮 出 處

壽 司 被 指 內 藏 陰 毛 , 但 多 位 皮 膚 科 專 科 醫 生 指 出 , 毛 髮 特 質 因 人 而 異 , 憑 外 觀 難 以 確 認 毛 髮 「 出 處 」 , 只 能 靠 實 驗 室 化 驗 才 能 分 辨 。 但 有 醫 生 警 告 , 各 類 體 毛 均 可 傳 播 細 菌 及 真 菌 , 陰 毛 更 可 傳 播 陰 蝨 。
皮 膚 科 專 科 醫 生 陳 厚 毅 表 示 , 實 驗 室 可 化 驗 樣 本 的 「 角 質 層 基 因 」 來 確 認 是 那 個 部 位 的 毛 髮 。 一 般 醫 生 可 從 臨 床 觀 察 其 長 度 及 髮 質 , 估 計 毛 髮 出 處 , 陰 毛 一 般 較 鬈 曲 。

可 傳 播 金 黃 葡 萄 球 菌

同 是 皮 膚 科 專 科 醫 生 的 馮 偉 傑 看 過 投 訴 者 提 供 的 照 片 後 , 不 排 除 有 關 毛 髮 是 陰 毛 , 「 陰 毛 末 端 比 較 幼 細 , 但 呢 條 毛 髮 都 可 能 係 好 短 頭 髮 。 」 他 解 釋 , 不 同 位 置 的 體 毛 粗 幼 不 一 , 頭 髮 最 粗 , 其 次 是 恥 毛 及 腋 毛 , 「 所 有 毛 髮 都 可 以 傳 播 金 黃 葡 萄 球 菌 、 真 菌 , 頭 髮 可 能 有 頭 蝨 , 陰 毛 仲 可 能 有 陰 蝨 。 」
扁 平 的 毛 髮 傾 向 鬈 曲 , 較 圓 的 毛 髮 傾 向 直 身 。 體 毛 的 髮 質 除 了 取 決 於 位 置 , 還 有 種 族 。 黑 人 的 體 毛 最 硬 最 鬈 曲 , 黃 種 人 的 體 髮 偏 硬 及 順 直 , 白 人 的 毛 髮 則 最 軟 及 幼 身 。

近 期 食 肆 食 物 衞 生 事 件

時 間 : 4 月 2 日
個 案 : 油 塘 鯉 魚 門 廣 場 大 快 活 餐 廳 , 一 隻 老 鼠 從 高 處 空 降 食 客

時 間 : 3 月 24 日
個 案 : 食 客 在 又 一 城 味 千 拉 進 食 番 茄 雞 肉 拉 , 發 現 碗 內 有 一 支 一 寸 長 的 金 屬 釘

時 間 : 3 月 18 日
個 案 : 觀 塘 青 葉 料 理 的 任 食 放 題 , 有 食 客 在 一 碟 雞 翼 上 發 現 一 條 活 生 生 的 蟲

時 間 : 3 月 5 日
個 案 : 朗 豪 坊 元 氣 壽 司 兩 度 發 現 鼠 蹤 , 有 食 客 拍 到 老 鼠 在 迴 轉 壽 司 帶 上 出 沒

時 間 : 2 月 2 日 及 3 日
個 案 : 16 名 市 民 在 鯉 魚 門 龍 騰 海 鮮 酒 家 進 食 蠔 、 蟶 子 、 墨 魚 刺 身 後 , 出 現 腹 瀉 、 肚 痛 、 嘔 吐 症 狀

資 料 來 源 : 《 蘋 果 》 資 料 室

Click to see the original article

No comments: